Mellor sería estar calado... Pero case sempre acaba un facendo malas dixestións de tragar tanto aire...

18.12.12

O amolado de Notre Dame...

Hoxe teño que dicilo, a pesar de todo.
Téñase en conta que admiro moito os neofalantes, creo que son a grande contribución ao futuro da lingua, tamén me congratula calquera iniciativa en favor da lingua, merco e consumo produtos das empresas que a utilizan como lingua vehicular, etc.
E antes de nada vou contar unha anécdota. Un día saíndo dun espectáculo preguntoume a miña colega que me acompañaba: Que che pareceu? E eu soltei un: bueeeeeenooo.... Como que bueeeeeno??? Foi unha merda pinchada nun pau, o que pasa é que como está en galego subvencionouse e nós coma parvas viñémoslle de público, pero é unha gran merda de espectáculo e o galego que usan é máis penoso ca pegarlle a un pai (vale, as frases feitas son da miña colleita, é que non podo evitar adornalo, pero en esencia a mensaxe foi esa).
Iso acontece.
Moitos e moitas dos usuarios intentamos celebrar intimamente que alguén teña a iniciativa e o compromiso por usar a lingua. Pois ben, eu fíxenme de R máis ou menos por esa cuestión, hai xa algúns anos.
Primeiro o teléfono, despois a internet, o TDT, os móbiles...
Ao comezo cando chegaba a revista, máis ou menos un 15% en galego e o resto en castelán pensaba en que algo era algo. Despois puxeron a páxina web a medias en galego. A publicidade en galego, o menú dos teléfonos e do descodificador en galego, a atención ao cliente en galego... Ben.
En canto á atención ao cliente, pois ben, ás veces topas con rapazas ou rapaces que o dominan e ás veces non, é normal, pouco que dicir, o bo é que parece que fan o esforzo os que dá nas vistas que non o usan como lingua habitual. Pero non hai queixa.
O da revista e a páxina web, vaaaaale, ter o botonciño do tradutor automático activado non é que sexa unha aposta moi seria, pero entendo o dos custos se me apuran un pouco.
O dos menús na tele xa é por demais, aquí si que xa é un despiporre. Non vou anotando todos os atentados cara a lingua que vou atopando, porque son moitos, pero o que ao principio me daba risa, agora cabréame infinito. Onte mesmo pola tarde vimos o Amolado de Notre Dame, que home, ten que foder que te encerren nunha igrexa por ser chepudo, pero en realidade ao final triunfa o amor, así que tan amolado non acaba...
Vaia, que si que é loable que aposten polo galego, pero a forma en que se fai as normas de calidade ISO non as pasaban, polo menos se lle teño que auditar eu a lingua, porque é despropósito tras despropósito... Pero como dicía esta colega miña, parece que porque é en galego xa nos consola e teñen carta branca para venderche unha merda coma se fose ouro... pois non, a verdade é que non...

Ningún comentario:

Publicar un comentario

Como as entradas están escritas desde o respecto, agradécese que os comentarios tamén o sexan...